Ο γύρος του κόσμου με ένα σομπρέρο

Οπαδοί μιας άλλης εποχής

Την σήμερον ημέρα για να λέγεσαι σωστός οπαδός πρέπει να έχεις στην συλλογή σου μια σειρά προϊόντων της ομάδας που υποστηρίζεις. Έτσι, αν ψαχουλέψεις το σπίτι ενός πωρωμένου θα χρειαστείς ολόκληρο τετράδιο για να καταγράψεις τα πράγματα που σχετίζονται με την ομάδα του: πρώτη φανέλα της ομάδας για την φετινή σεζόν, δεύτερη φανέλα της ομάδας για την φετινή σεζόν, τρίτη φανέλα της ομάδας για την φετινή σεζόν, φανέλα του τερματοφύλακα για την φετινή σεζόν (σπάνιο, όχι απίθανο), πρώτες/δεύτερες/τρίτες φανέλες προηγούμενων χρόνων, μπλούζες, κοντομάνικα, βραχιόλια, μπουφάν, καπέλα, αδιάβροχα, στρινγκ, κρασιά, ζώνες, φόρμες, μπρελόκ, δαχτυλίδια, τάβλι, ποτήρια, βρακιά, κάλτσες, περικάρπια, σκουφάκια, κασκόλ σε κάθε πιθανό σχέδιο και χρώμα, κασκόλ κάποιων συνδέσμων, κασκόλ επετειακών αγώνων, σημαίες, παντόφλες, κουβέρτες και τα λοιπά και τα λοιπά και τα λοιπά…

Στο εξωτερικό τα πράγματα έχουν ξεφύγει ακόμα περισσότερο και με κυρίαρχη λογική πάντα το “καταναλώνω άρα υπάρχω” οι Άγγλοι έχουν βγάλει ‘άρωμα Λίβερπουλ’ και οι Ισπανοί τοστιέρα Ατλέτικο Μαδρίτης. Τοστιέρα δηλαδή που στιγματίζει τα ψωμάκια, τα οποία πρόκειται να ..εξαφανίσεις μέσα στα επόμενα λεπτά, με το σήμα της ομάδας. Μην ρωτάς γιατί. Γιατί απλά μπορούσαν να την φτιάξουν!

Τα πράγματα δεν ήταν πάντα έτσι…

(28 Φεβρουαρίου 1948, Φωτογράφος: William Vanderson/Picture Post/Getty Images)

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ρετροφωτογραφίες

ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Ένας πολύ αποφασισμένος φίλαθλος

18 Φεβρουαρίου 1928, 5ος γύρος του Κυπέλλου Αγγλίας, Λέστερ εναντίον Τότεναμ και το ‘Φίλμπερτ Στριτ’ υποδέχεται 47.298 φιλάθλους, αριθμός ρεκόρ στην 111χρονη ιστορία του. Όπως είναι οφθαλμοφανές όμως και από την παραπάνω απίστευτη φωτογραφία οι θεατές του αγώνα ήταν περισσότεροι απ’ αυτούς που έκοψαν κανονικά εισιτήριο. Σχετικά: Η κερκίδα των καπέλων Η μαγεία της Μπενφίκα […]

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ρετρό κουίζ νο36

Σαν σήμερα ένα από τα σημαντικότερα μουστάκια του ελληνικού ποδοσφαίρου έκανε ντεμπούτο στα ελληνικά γήπεδα. Ο Κριστόφ Βαζέχα έπαιζε για πρώτη φορά με τη φανέλα του ΠΑΟ σε ένα βαρετό ματς απέναντι στην ΑΕΚ το Δεκέμβριο του 1989. Τίποτα δεν προμήνυε την μεγάλη καριέρα που θα ακολουθούσε με τα γκολ και την λατρεία του κόσμου […]

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

14 σχόλια σχετικά με το “Οπαδοί μιας άλλης εποχής”

  1. Ο/Η Jan Kepura λέει:

    Με ένα μέτρο είναι θεμιτό να έχεις κάποια αντικείμενα της ομάδας που υποστηρίζεις.Αυτό γινόταν από πάντα.Λογικό τότε είναι στα χρόνια του καταναλωτισμού να έχουμε 1002 πράγματα της ομάδας μας.Δεν είναι φυσιολογικό όμως.
    Καταλαβαίνω το σκεπτικό σου και κρίμα που η ομάδα που υποστηρίζεις έχει χρησιμοποιηθεί πολύ από το hype marketing δημοσιογράφων και μη όσο καμία άλλη τα τελευταία χρόνια.Κρίμα γιατί και εγώ το πρώτο αθλητικό προϊόν που αγόρασα μόνος μου ήταν μια φανέλα της Μπαρτσελόνα του 96′-ελέω Ρονάλντο- κατεβαίνοντας μόνος στα 14 μου από Περιστέρι, κέντρο.Και αυτά ήταν χρόνια που έζησα και τα νοσταλγώ.Πόσο μάλλον θα ήταν διαφορετικά τα παλιότερα χρόνια που όπως φαίνεται στη φωτογραφία μία από τις μεγαλύτερες λαϊκές ομάδες που υπάρχουν -Man United- παραμένει λαϊκή ομάδα και στα χρόνια μας. Άρα φαντάσου πόσο άλλαξε ο λαός.
    Anyway θα ήθελα να επισημάνω και την πορεία που έγινε στις αρχές τις σεζόν στη Γερμανία -σε διάφορες πόλεις-,σε μία από τις μαζικότερες κινητοποιήσεις εκεί ,μετά από την πρόσφατη κατά των πυρηνικών δραστηριοτήτων, -για την οικονομική κρίση δεν έχουν πάρει και πολύ πρέφα εκεί ακόμη- κατά της εμπορευματοποίησης του ποδοσφαίρου.Καλά είναι να τα λέμε αυτά εφόσον έρχονται και στα αυτιά μας.

    P.S και για να μην βγάζω την ομάδα μου απ΄’έξω ομολογώ ότι χρόνια τώρα η Ιντερ πουλάει την δική της εσπρεσίέρα.Δεν την έχω…έχω καλύτερη

  2. Ο/Η balkou λέει:

    Πάντως αυτή την τοστιέρα την έδιναν και πέρσυ… Θα περίσσεψαν κομμάτια 🙂

  3. Ο/Η duendes λέει:

    @Jan,

    “Πόσο μάλλον θα ήταν διαφορετικά τα παλιότερα χρόνια που όπως φαίνεται στη φωτογραφία μία από τις μεγαλύτερες λαϊκές ομάδες που υπάρχουν -Man United- παραμένει λαϊκή ομάδα και στα χρόνια μας. Άρα φαντάσου πόσο άλλαξε ο λαός.”

    Έχω μια μεγάλη ένσταση για εδώ, γιατί δεν νομίζω ότι μπορεί να θεωρήσει κανείς την Γιουνάιτεντ λαϊκή ομάδα πλέον. Τα όσα γίνονται με τους Γκλέιζερ, τα κασκόλ άλλου χρώματος, το ότι κάποιοι οπαδοί της υποστηρίζουν εδώ και λίγα χρόνια φανατικά άλλη ντόπια μικρή ομάδα και πολλά ακόμα παραδείγματα που σχετίζονται με τις απλησίαστες τιμές των εισιτηρίων του Ολντ Τράφορντ, συνηγορούν σ’ αυτό.

    Κατά τ’ άλλα συμφωνούμε ότι η κατάσταση πλέον έχει ξεφύγει λόγω γενικότερων συνθηκών στην παγκόσμια αγορά, όπως φυσικά έχει ξεφύγει σε όλα τα επιμέρους στοιχεία ενός αγώνα (μεταδόσεις, χορηγούς κτλ). Προσωπικά αυτή η καταναλωτική μανία δεν μ’ αγγίζει κι ας έχει πέσει πάνω στο προϊόν Μπαρτσελόνα όλη αυτή η προβολή και διαφήμιση. Αλλά δεν γίνεται να μην την σχολιάσεις βλέποντας τέτοιες φωτογραφίες από το παρελθόν.

    Με αφορμή το κίνημα της Γερμανίας (και όχι μόνο, έχει σχετικά κινήματα και σε Ιταλία-Ολλανδία νομίζω) το “που οδεύουμε” είναι μια καλή ερώτηση πάντως. Δυστυχώς πιο πιθανό φαίνεται να εξελιχθεί κι άλλο το τωρινό μοντέλο παρά να επιστρέψουμε σε κάτι πιο ερασιτεχνικό.

  4. Ο/Η Jan Kepura λέει:

    Αν δώσεις τον όρο λαϊκή σε μία ομάδα τότε ΣΙΓΟΥΡΑ αυτή είναι η Manchester United.
    Δεν ξέρω αν έχεις την έννοια της λέξης λαϊκός στο μυαλό σου σαν φτωχικός ή με κάποια άλλη με ευτελή χροιά-κάτι που είναι λάθος.
    Αλλά την χρησιμοποιώ με την έννοια “που απευθύνεται, ταιριάζει στο λαό, που προορίζεται γι΄ αυτόν ή χρησιμοποιείται από αυτόν” γιατί η έννοια “που προέρχεται από τον λαό, ανήκει ή είναι δημιούργημά του” έχει ξεφτίσει στην παρούσα κατάσταση.
    Ποια ομάδα είναι Νο1 σε marketing τα τελευταία χρόνια;Ποια πόλη συνδέθηκε πρώτη μέσω easyjet με κάθε άλλη ευρωπαϊκή;Ποια ήταν η πρώτη ομάδα που πήρε παιχτούρα από προηγμένη χώρα της Ασίας; Άλλη μια λέξη…Μπέκαμ..-Κι αυτός ο Ρούνι φάτσα είναι αυτή που έχει;
    Δεν θα ήθελα να αναφερθώ και να αναλύσω στα όσα γίνονται με τους Glazer,τα κασκόλ άλλου χρώματος που αναφέρεις και παρατήρησα εχθές να τα φοράνε μερικοί στην εξέδρα του “Θεάτρου των Ονείρων” (χαχα) χρώματος κίτρινου-πράσινου, απ’ όσο γνωρίζω ήταν παλιότερα χρώματα της United και υπάρχει μια μικρή ροπή προς το βιντάζ.Το ότι αναφέρεις πιθανώς τη Manchester City (ή την Chelsea;) ως μικρή ομάδα θα το θεωρήσω αστεϊσμό.
    Μπορεί να μην σε επηρεάζει η καταναλωτική μανία των ομάδων αλλά σίγουρα σε αγγίζει εν γένει το marketing που έχει δημιουργηθεί -ο λόγος του post άλλωστε-.

    P.S. Για το κίνημα στην Ιταλία περισσότερο έχουν ξεσηκωθεί οι παράγοντες άλλων,μικρότερων ομάδων παρά ο κόσμος.Για τους Ολλανδούς κρατάω τις επιφυλάξεις μου.Δεν είναι τα παιδιά…

  5. Ο/Η duendes λέει:

    Προφανώς έχουμε στο μυαλό μας κάποια άλλη ερμηνεία του ‘λαϊκή ομάδα’ γιατί τα παραδείγματα που φέρνεις μου φαίνονται τελείως άστοχα σε σχέση μ’ αυτό που έχω στο μυαλό.

    Όσον αφορά το Μάντσεστερ, η Γιουνάιτεντ εθεωρείτο πιο λαϊκή ομάδα από την Σίτυ ανέκαθεν. Παρ’ όλα αυτά τα τελευταία χρόνια με την έλευση των Αμερικάνων, την απίστευτη φήμη που απέκτησε εντός και εκτός Αγγλίας και την αναπόφευκτη εκτίναξη των τιμών λόγω προσφοράς-ζήτησης έχει γίνει σχετικά απρόσιτη για τους χαμηλόμισθους ντόπιους που ήταν και η βάση οπαδών της. Εκτός αυτών υπάρχουν χιλιάδες (κυριολεκτικά) οπαδοί της οι οποίοι έχουν παρατήσει εντελώς την ομάδα λόγω του ερχομού των Αμερικάνων και υποστηρίζουν πλέον την FC United μια μικρή ομάδα (αυτήν εννοούσα και όχι την Σίτυ) που δημιουργήθηκε καθαρά από αντίδραση στα όσα συνέβαιναν στην αγαπημένη τους ομάδα.

    Εκτός αυτών, υπάρχουν μερικές χιλιάδες ακόμα οπαδών που πηγαίνουν ακόμα στο γήπεδο με τα κασκόλ που είδες σαν αντίδραση για την κατάσταση του συλλόγου και όχι για λόγους vintage ( http://www.sombrero.gr/2010/03/%cf%83%cf%8e%cf%83%cf%84%ce%b5-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%bc%ce%ac%ce%bd%cf%84%cf%83%ce%b5%cf%83%cf%84%ce%b5%cf%81-%ce%b3%ce%b9%ce%bf%cf%85%ce%bd%ce%ac%ce%b9%cf%84%ce%b5%ce%bd%cf%84/ ). Μετά απ’ όλα αυτά δεν μπορώ να συμπεριλάβω πλέον την Γιουνάιτεντ σ’ αυτές που μπορούν να χαρακτηριστούν ακόμα (έστω και με βάση τις σύγχρονες συνθήκες) “λαϊκή ομάδα”.

    Όσον αφορά το ρομαντικό κίνημα της Ιταλίας, μπορείς να διαβάσεις σχετικά εδώ:

    http://subbuteorema.gr/goal/344-no-al-calcio-moderno

  6. Ο/Η balkou λέει:

    Καλά ό,τι να’ναι σ’αυτά τα “κινήματα”. Οι ουλτράς δηλαδή είναι το ρομαντικό παλιό καλό ποδόσφαιρο? Μην τρελαθούμε κιόλας. Αν μπήκε η αστυνομία μπήκε εξ’αιτίας τους. Αν μπήκε η απαγόρευση μετακινήσεων, το Casms, η (ανόητη) κάρτα φιλάθλου, φταίνε οι ουλτράς. Οι ομάδες να μην μπορούν να πουλήσουν φανέλες, να μη βγάζουν 2ες, 3ες, αλλά οι οργανωμένοι να μπορούν να βγάζουν φανέλες, φούτερ, καπέλα, όπου μάλιστα δίπλα στο έμβλημα της ομάδας μπορούν κάλλιστα να τοποθετηθούν (ανάλογα με την περίσταση και τα γούστα καθενός) φιγούρες που πετούν μολότοφ, βόμβες, ρόπαλα, σκυλιά (μπουλντόγκς ή ντόμπερμανς), ναζιστικά σύμβολα, αντιφασιστικά σύμβολα κλπ. Αυτοί είναι αγνοί οπαδοί όμως, όχι γιάπηδες μπίζνεσμεν παετζήδες ουουου 666. Βέβαια τις μεταγραφές για την ομάδα πρέπει να τις κάνει μετά ο πρόεδρΑς, να βγάλει την πορτοφόλα να πλΕρώσει, ώστε να πάμε στο αεροδρόμιο να ανάψουμε κανέναν πυρσό.

    ΥΓ Η φωτό απ’το Βελιγράδι με τους μαφιόζους του Ερ. Αστέρα να κατηγορούν την Ουέφα ως μαφιόζους έχει πολύ πλάκα…
    ΥΓ2 Η αντίδραση των οπαδών της Γιουνάιτεντ κατά κύριο λόγο έχει να κάνει για τον τρόπο πληρωμής της “αγοράς” απ’τους Γκλέιζερ, η οποία έγινε στην ουσία χρεώνοντας την ίδια την ομάδα. Κάτι να πάει στραβά στην αποπληρωμή του χρέους απ’τους ιδιοκτήτες και τότε αντίο παίκτες, εγκαταστάσεις κλπ.

  7. Ο/Η Jan Kepura λέει:

    Δεν το γνωρίζω αυτό με την FC United ούτε το κίνημα με τα χρυσοπράσινα.

    balkou η ερώτηση που κάνεις είναι άστοχη..δεν είπε κανείς αυτό
    πόσο μάλλον οι απαντήσεις που δίνεις..
    Όντως έχει πλάκα η φωτό γιατί και οι οπαδοί του Ερ.Αστέρα και οι της UEFA χρησιμοποιούν μαφιόζικες μεθόδους, ο καθένας στον τομέα τους.

  8. Ο/Η panagos λέει:

    Tι ειναι αυτα που γραφεις ρε balkou?

    Βγαζεις μαφιοζους και αλητες συλληβδην ολους τους οπαδους και λες και ανιστορητα πραματα…

    Η αστυνομια δεν μπηκε λογω των οπαδων φιλε,αλλα λογω της αναγκης των διοικησεων των ομαδων να προμοταρουν το προιον τους σε καινουριο και πιο ευπορο πελατολογιο,που θα ξοδευε πιο πολλα για να παει γηπεδο και να αγορασει μπιχλιμπιδια με το σημα της ομαδας…το ιδιο ισχυει και για τις μετακινησεις…απλα οι οπαδοι με την πιο “παρακμιακη” κουλτουρα που τους συνοδευε (καθως αποτελουνταν κατα βαση απο τα πιο φτωχα στρωματα) τους χαλαγανε τη συνταγη.

    Επισης,εισαι μαλλον ο μονος που βλεπει να μη βγαζουν 2ες και 3ες φανελες οι ομαδες,οταν εδω και ποσα χρονια αλλαζουν μεχρι και τα χρωματα για να γινουν πιο ντιζαινατες και μοδατες…μιλαμε οτι ζουμε στην εποχη της πιο ακρατης και ανευ ορων εμπορευματοποιησης του παιχνιδιου και εσυ γραφεις σα να μη το εχεις παρει πρεφα.

    Επεισοδια παντα γινονταν στα γηπεδα,και ξυλο επεφτε και πεσιματα γινονταν,απλα δεν σχολιαζονταν σε τετοιο βαθμο…επισης το αν και πως θα βγαλει μπλουζακι η κασκολ ο καθε συνδεσμος ειναι δικαιωμα του,δεν καταλαβαινω που κολλαει με τα οσα λες, εκτος αμα κατηγορεις τους συνδεσμους οτι πλουτιζουν σε βαρος του συλλογου (κατι που μονο γελοιο ειναι σαν σκεψη)

    Η ουεφα δεν ξερω αμα ειναι μαφιοζοι,παντως εμενα πιο πολυ για νταβατζηδες μου κανει…

  9. Ο/Η ΠιΖήτα λέει:

    Η “μικρή ντόπια ομάδα” είναι η FC UNITED που συγκροτήθηκε από απογοητευμένους/δυασρεστημένους (τέως) οποαδούς της Μan.Utd.
    Η πορεία στην Γερμανία έγινε αρχές Οκτώβρη κι είχε -καλώς ή κακώς- αναφορές και σε θέματα που αφορούυν την οπαδική σκηνή της Γερμανίας,παραπλήσια με την “κάρτα φιλάθλου” στην Ιταλία,που παρολίγον να παργματοποιηθεί και στα μέρη μας.

    υ.γ.
    Στο 1ο τεύχος του HUMBA! υπάρχουν κείμενα γύρω από τις αντιδράσεις στην Ιταλία κι αναλύσεις.
    Στο 4ο τεύχος του ΗUMBA! υπάρχει μια μετάφραση από εκπροσώπους Γερμανικών συνδέσμων/παρεών, που φαίνεται ξεκάθαρα η λογική τους παρομοίως.
    Επίσης, στο ιστολόγιο των rfu (http://rfu.blogspot.com/) με μια σχετική αναζήτηση μπορεί ένας άνωθεν αναγνώστης που τα ρίχνει ΜΟΝΟ στους οπαδούς ν΄αντιληφθεί μια σειρά από πράγματα.

  10. Ο/Η balkou λέει:

    Βασικά, όντως δεν το κάνω σαφές, το ποστ μου σχολιάζει περισσότερο το λινκ για το ρομαντικό κίνημα της Ιταλίας ακριβώς από πάνω.
    Πάμε παρακάτω:

    “Βγαζεις μαφιοζους και αλητες συλληβδην ολους τους οπαδους και λες και ανιστορητα πραματα…”
    Οι ουλτράς δεν είναι συλλήβδην όλοι οι οπαδοί.

    “Η αστυνομια δεν μπηκε λογω των οπαδων φιλε,αλλα λογω της αναγκης των διοικησεων των ομαδων να προμοταρουν το προιον τους σε καινουριο και πιο ευπορο πελατολογιο,που θα ξοδευε πιο πολλα για να παει γηπεδο και να αγορασει μπιχλιμπιδια με το σημα της ομαδας…το ιδιο ισχυει και για τις μετακινησεις…απλα οι οπαδοι με την πιο «παρακμιακη» κουλτουρα που τους συνοδευε (καθως αποτελουνταν κατα βαση απο τα πιο φτωχα στρωματα) τους χαλαγανε τη συνταγη.”

    Αστυνομία είχε στα γήπεδα και στη δεκαετία του 60, μην τρελαθούμε. ΜΑΤ κλπ ωραία είδαμε (στην Ελλάδα) απ’το 80 και μετά. Γιατί? Γιατί οι οργανωμένοι έπαιζαν ξύλο είτε εντός είτε εκτός γηπέδων, δε θα ξαναγράψουμε και ιστορία τώρα.
    Παλιότερα πήγαινες ακόμη και “αλλόθρησκος” σε άλλο γήπεδο, σε μη χαρακτηρισμένη θύρα χωρίς πρόβλημα, τώρα ακόμη και στους κυριλέ να είσαι, αν σε ανακαλύψουν την έβαψες. Η αλλαγή αυτή της νοοτροπίας δεν είναι ευθύνη της αστυνομίας, όσα στραβά κι αν έχει (που έχει.)

    “Επισης,εισαι μαλλον ο μονος που βλεπει να μη βγαζουν 2ες και 3ες φανελες οι ομαδες,οταν εδω και ποσα χρονια αλλαζουν μεχρι και τα χρωματα για να γινουν πιο ντιζαινατες και μοδατες…μιλαμε οτι ζουμε στην εποχη της πιο ακρατης και ανευ ορων εμπορευματοποιησης του παιχνιδιου και εσυ γραφεις σα να μη το εχεις παρει πρεφα.”

    Όπως λέω και στην αρχή, η απάντησή μου ήταν κύρια στο λινκ που υπάρχει στο τέλος της απάντησης 5. Κάπου εκεί λέει “οι ομάδες να μη βγάζουν 2ες-3ες εμφανίσεις”. Να μη βγάζουν οι ουλτράς τα δικά τους μεμοραμπίλια, δεν περίμενα να το λέει, έτσι κι αλλιώς.
    Στη χώρα μας οι 2ες και 3ες εμφανίσεις είναι όντως παράταιρες. Αυτές υπήρχαν στην Αγγλία τουλάχιστον 10 χρόνια πριν να γίνει η Πρέμιερ Λιγκ, τότε δηλαδή που ο χουλιγκανισμός ήταν στα φόρτε του. Στη Γερμανία το μερτσαντάιζινγκ είναι μεγαλύτερη πηγή εσόδων για αρκετές ομάδες ακόμη και απ’τα τηλεοπτικά. Φθηνά εισητήρια έχουν (φθηνότερα διαρκείας κι από εμάς) κι όμως ο κόσμος αγοράζει μπιχλιμπίδια για απ’τις ομάδες τους. Τους βάζει κανείς το μαχαίρι στο λαιμό?
    Κι είναι γελοίο να λέμε για την “εμπορευματοποίηση” όταν έξω απ’τα ελληνικά γήπεδα (και τα ιταλικά) υπάρχει ένας σκασμός από “μαϊμού” προϊόντα με τα σήματα/χρώματα των ομάδων.

    “Επεισοδια παντα γινονταν στα γηπεδα,και ξυλο επεφτε και πεσιματα γινονταν,απλα δεν σχολιαζονταν σε τετοιο βαθμο…επισης το αν και πως θα βγαλει μπλουζακι η κασκολ ο καθε συνδεσμος ειναι δικαιωμα του,δεν καταλαβαινω που κολλαει με τα οσα λες, εκτος αμα κατηγορεις τους συνδεσμους οτι πλουτιζουν σε βαρος του συλλογου (κατι που μονο γελοιο ειναι σαν σκεψη)”

    Σοβαρά? Τι μας λες? Τι νομίζεις ότι το ποδόσφαιρο ξεκίνησε τη δεκαετία του 80? Ότι οι γονείς μας και οι παπούδες μας, δεν είχαν άλλη δουλειά, αλλά απ’το να κάνουν “μηχανοκίνητα” ντου με μολότοφ και γκαζάκια σε οπαδούς άλλων ομάδων? Απ’το να δίνουν ραντεβού (για ξύλο) σε ματς βόλλεϋ γυναικών ή χάντμπολ αντρών? Πολύ στρεβλή εικόνα έχεις για το πώς ήταν το ποδόσφαιρο παλιά.
    Και όχι, δεν έχει πλουτίσει κανένας σύνδεσμος απ’τα μπλουζάκια, όπως και δεν έχει πλουτίσει κανείς ελληνικός σύλλογος απ’την υποτιθέμενη εμπορευματοποίηση. Από άλλες παραποδοσφαιρικές δραστηριότητες έχουν κονομήσει όσοι παράγοντες έχουν κονομήσει και όλο και καποιος σύνδεσμος τους κρατούσε και το φανάρι (μέχρι να πάρει χαμπάρι τι γίνεται).

  11. Ο/Η panagos λέει:

    Πρωτα απ’ολα (θα τα παρω αναποδα απο οπως τα γραφεις) η δεκαετια του 80 φιλε ειναι 30 χρονια πισω…ποσοι απο οσους πανε γηπεδο σημερα πηγαιναν και πριν 40 χρονια?λιγοι…αλλα ακομα και τοτε γινονταν επεισοδια και μαλιστα χοντρα…στην πορεια προφανως αναβαθμιστηκαν και ποσοτικα και “ποιοτικα”,δεν διαφωνω.

    Για την εμπορευματοποιηση και την μπιζνα που εχει καταντησει το ποδοσφαιρο,δεν καταλαβαινω τι ακριβως γραφεις (η μαλλον τι συμπεραινεις απο αυτα που γραφεις) παντως αμα πιστευεις οτι οι ελληνικοι συλλογοι δεν εχουν πλουτισει απο αυτο,τοτε να μου πεις ποια ειναι τα κυρια εσοδα των μεγαλων ομαδων αν οχι τα τηλεοπτικα και τα φραγκα απο την ουεφα.Το αν τα φαγανε και εχουν καταντησει να χρωστανε ειναι αλλο θεμα.

    Προφανως και ειχε αστυνομια και το 1930 ακομα…αλλο εννοω και το ξερεις…

  12. Ο/Η balkou λέει:

    Δεν ήξερα ότι πρέπει να εξοστρακίσουμε τους άνω των 40 απ’τα γήπεδα. Και στο κάτω-κάτω, για ποιόν “ρομαντισμό” μιλάμε τότε, αν το τι γινόταν πριν το 80 δε μας ενδιαφέρει? Όπως λες, “δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς γράφεις, ή μάλλον τι συμπεραίνεις απ’αυτά που γράφεις”.
    Και όχι δεν ξέρω τι εννοείς για την αστυνομία. Που σιγά την αστυνόμευση δηλαδή:
    -οι πυρσοί, τα καπνογόνα κι ακόμη χειρότερα τα “στυλό” φωτοβολίδες περνούν ανενόχλητα. (για τα οποία βρίσκει ο οπαδός χρήματα να τα αγοράσει)
    -τα ντου για τζάμπα είσοδο σε συγκεκριμένα γήπεδα εχουν γίνει θεσμός (εκεί δε μας περισσεύουν χρήματα).
    -τα ντου στον αγωνιστικό χώρο για πανηγύρια (κι όχι επειδή πήρες πρωτάθλημα ή κύπελλο αποκλειστικά, που εντάξει δικαιολογείται), για να πάρεις τη φανέλα, για να την πέσεις στον αντίπαλο τερματοφύλακα (τουλάχιστον 4 παραδείγματα την τελευταία διετία), για να διακόψεις το ματς επειδή στραβώνει για την ομάδα σου κλπ, έχουν γίνει θεσμός.
    -η νο1 αντίδραση της ΕΛΑΣ είναι να πετάξουν δακρυγόνα που θα επηρρεάσουν φυσικά όλους δίκαιους και αδίκους, στραβούς και μη και αποφυγή σωματικής επαφής ή πολύ περισσότερο σύλληψης.
    Αστυνομοκρατία σίγουρα…

  13. Ο/Η panagos λέει:

    Οχι ανω των 40,ανω των 50 να λες καλυτερα…αμα ηταν καποιος το 1980 15 χρονων,τωρα ποσο ειναι?τελος παντων,και ακομα πιο πισω επεφτε ξυλο στα γηπεδα,τι να κανουμε…οταν πηγαιναν το 1960 στη χαλκιδα (τυχαιο παραδειγμα) και πετροβολουσαν τα λεωφορεια με τους αντιπαλους οπαδους τι ηταν???

    Απλα εχουμε διαφορετικη οπτικη επι του ολου θεματος,και 5000 σχολια να γραψουμε,δε θα βγαλουμε ακρη.Αλλα εχω περιεργεια,οταν λες και μονος σου για τα δακρυγονα που πετιουνται για πλακα (απειρα παραδειγματα) μετα πως ειρωνευεσαι την αστυνομοκρατια…

  14. Ο/Η balkou λέει:

    Αστυνομοκρατία είναι όταν δεν σ’αφήνουν να κοιτάξεις πχ τον αστυνομικό απέναντί σου, όταν σε μπουζουριάζουν χωρίς λόγο, όχι γιατί έκανες κάτι το επιλήψιμο, όταν σε φακέλωναν “προληπτικά”. Σήμερα, είναι σαφές ότι από παρανομίες κι άλλο τίποτα (είτε στα γήπεδα, είτε και στην κανονική μας ζωή) και η αστυνομία είναι είτε απούσα, είτε θεατής. Σήμερα, ξέρουν ότι ήσουν εσύ balkou που πέταξες την πέτρα, τη μολότοφ, την φωτοβολίδα, αλλά δεν πρόκειται να σε ενοχλήσει κανείς. Αυτό δε λέγεται με την καμία αστυνομοκρατία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *