Ο γύρος του κόσμου με ένα σομπρέρο

Μικρότερα γήπεδα γιά τρελλά κέρδη

Στα μέσα Οκτωβρίου θα ξεκινήσουν όπως όλα δείχνουν οι εργασίες της ανέγερσης του νέου γηπέδου του Παναθηναϊκού στην περιοχή του Βοτανικού.
Υπάρχει προβληματισμός μέχρι και αυτή την στιγμή σε σχέση με την χωρητικότητά του.
Μήπως δηλαδή οι 40000 θέσεις θα έπρεπε εξ αρχής να γίνουν 50000 γιά να καλύπτουν καλύτερα τις ανάγκες των οπαδών της ομάδας, αφού φέτος γιά παράδειγμα δεν τους χωρά ούτε το ΟΑΚΑ.
Είναι σωστή μιά τέτοια σκέψη απ την σκοπιά του οπαδού, όμως απ την σκοπιά της διοίκησης-επιχειρηματία μιάς μεγάλης ομάδας μπορεί και να είναι λάθος.
Αν δούμε σήμερα τί συμβαίνει στην Ευρώπη με την μαύρη αγορά εισιτηρίων θα καταλάβουμε πως δεν είναι δυνατόν να λειτουργούν ολόκληρες εταιρίες με ιστοσελίδες, γραφεία, τηλέφωνα και την προστασία της αστυνομίας χωρίς τις «πλάτες» των συλλόγων.
Σε μεγάλα ευρωπαϊκά clubs όπως η Ρεάλ Μαδρίτης ή η Μπαρσελόνα, ένας μεγάλος αριθμός εισιτηρίων διακινείται υπόγεια αποδίδοντας τρελλά κέρδη.
Οι εταιρίες αυτές (τυπικά τουριστικές) διαθέτουν εισιτήρια αγώνων με «καπέλλο» που πολλές φορές ξεπερνά το 500%.
Ζώντας τα τελευταία 5 χρόνια την καθημερινότητα του FC Barcelona και έχοντας ταξιδέψει πολλές φορές στην Βαρκελώνη, έχω γνωρίσει από κοντά αυτό το μεγάλο πανηγύρι που κάνει τους παλιούς μαυραγορήτες της πλατείας Ομονοίας να φαντάζουν με…καστανάδες.
Σε γραφείο στο κέντρο της πόλης διατέθηκαν πέρυσι τα εισιτήρια που αγοράστηκαν απ τους δυστυχείς πελάτες μέσω ίντερνετ γιά το classico με την Ρεάλ Μαδρίτης.
Περιπολικά της τοπικής αστυνομίας περνούσαν κάθε λίγο απ έξω και χαιρετούσαν τον υπάλληλο επιβεβαιώνοντας πως όλα βαίνουν καλώς, χωρίς παρατράγουδα.
Απ έξω υπήρχε μιά ταμπέλα που πιστοποιούσε πως πρόκειται γιά…επίσημο προμηθευτή εισιτηρίων του FC Barcelona, ενώ μπροστά απ το γκισέ μιά άλλη επιγραφή μας πληροφορούσε πως εκεί παρέχονται…«τουριστικές πληροφορίες»

Φέτος, όπως και κάθε χρόνο, άνοιξε το σύστημα ηλεκτρονικών κρατήσεων εισιτηρίων γιά τα μέλη της Μπάρσα.
Θεωρητικά απ τις 11 το πρωί της 1ης Σεπτεμβρίου, κάθε μέλος χρησιμοποιώντας τους κωδικούς του μπορούσε να αγοράσει εισιτήρια γιά όποιον εντός έδρας αγώνα της ομάδας επιθυμούσε.
Στις 11 ακριβώς εγώ και αρκετοί ακόμα φίλοι, επιδοθήκαμε σε ένα μάταιο κυνήγι εισιτηρίων του classico.
Μέχρι τις 3 το μεσημέρι (όταν και η ιστοσελίδα μάς πληροφόρησε γιά το sold out) ζήσαμε μιά απίστευτη ταλαιπωρία και κοροϊδία.
Αφού το σύστημα μας άφηνε να κλείσουμε εισιτήρια, να τα πληρώσουμε με πιστωτική κάρτα, αλλά όταν έφτανε το βήμα της επιβεβαίωσης της συναλλαγής μας έβγαζε error.
Δεν απογοητευόμασταν και ξαναπροσπαθούσαμε.
Λογικό να υπάρχουν τέτοια προβλήματα όταν πάνω από 100000 άνθρωποι έχουν μπει ταυτόχρονα σε μιά βάση δεδομένων, σκεφτόμασταν
Την επόμενη φορά όμως που προσπαθούσαμε, το σύστημα μας πληροφορούσε πως δεν δικαιούμαστε εισιτήρια γιατί έχουμε ήδη πάρει τα προβλεπόμενα!!!
Στις 3 το μεσημέρι είχαν φύγει και τα τελευταία εισιτήρια απ το σύστημα
Γιά να μην παρεξηγηθώ ασφαλώς και δεν μας χρέωναν τελικά τα εισιτήρια στην πιστωτική μας κάρτα (αν το έκαναν και αυτό θα είχαν προσφύγει αρκετοί μέχρι σήμερα στην δικαιοσύνη).
Οταν επισκέφθηκα μία απ τις πολλές ιστοσελίδες μαυραγορητών είδα πως είχαν ρίξει τις τιμές τους σε σχέση με την προηγούμενη μέρα.
Λογικό, αν σκεφτείς πως μάζεψαν ό,τι διαθέσιμο υπήρχε…
Αν λοιπόν ένας σύλλογος διακινεί κατ αυτό τον τρόπο εισιτήρια, αυξάνει την…χωρητικότητα του γηπέδου του κατά αρκετές χιλιάδες θέσεις και φυσικά όλα τα χρήματα πάνε στην τσέπη του σαν «μαύρα».
Αντίθετα αν η χωρητικότητα του γηπέδου ήταν αρκετά μεγαλύτερη, πιθανόν όλο αυτό το σκηνικό να μην είχε λόγο ύπαρξης αφού θα ήταν ευκολότερο στον καθένα να βρει εισιτήριο σε κανονική τιμή
Πέραν αυτού ένα μεγάλο γήπεδο κοστίζει περισσότερο στην κατασκευή και την συντήρησή του και φυσικά αποτελεί ασθενέστερη έδρα στα χαμηλού ενδιαφέροντος παιχνίδια.

Στον 21ο αιώνα, ο ρομαντισμός στο ποδόσφαιρο εξαφανίζεται και την θέση του καταλαμβάνουν όλο και περισσότερο οι ωμές μπίζνες και τα υπερκέρδη.
Ο φίλαθλος αντιμετωπίζεται σαν πελάτης που θα πληρώσει ακριβά γιά να ικανοποιήσει το πάθος του με τακτικές που όπως η συγκεκριμένη θυμίζουν έντονα τον προηγούμενο αιώνα.
Μόνο που τότε αυτές οι πράξεις ήταν καταδικαστέες.
Σήμερα είναι νόμιμες με γραφεία, υπαλλήλους και κρατική προστασία…

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο, Ισπανικό πρωτάθλημα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

3Χ3=9: η Ρωμαϊκή Άνοιξη του Ντιέγκο Σιμεόνε

Δευτέρα, 25 Απριλίου 2016, απογευματάκι: μπροστά στην τηλεόραση ή τον υπολογιστή, οι οπαδοί της Γιουβέντους έμαθαν πως η αγαπημένη τους ομάδα αναδείχθηκε πρωταθλήτρια, τρεις αγωνιστικές πριν το τέλος. Η Νάπολι έχασε από τη Ρόμα, και μαθηματικά ήταν πια αδύνατον να προλάβει τους Τορινέζους. Κάπως ξενέρωτος τρόπος να πανηγυρίζεις έναν τίτλο, αλλά οι Γιουβεντίνοι γνωρίζουν καλύτερα από όλους […]

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ο άθλος της Μποαβίστα το 2001

Σε όλα τα πρωταθλήματα ποδοσφαίρου του κόσμου υπάρχουν κάποιες μεγάλες ομάδες που συνήθως μονοπωλούν τους τίτλους. Σε αρκετές περιπτώσεις, ορισμένες από αυτές χάνονται με την πάροδο του χρόνου, όπως η Προ Βερτσέλι στην Ιταλία. Στην περίπτωση της Γερμανίας, έχουμε αρκετές ομάδες που κατέκτησαν τίτλους, αλλά την Μπάγερν να κυριαρχεί πλέον. Στην Ολλανδία έχουμε μεν τρεις […]

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

2 σχόλια σχετικά με το “Μικρότερα γήπεδα γιά τρελλά κέρδη”

  1. Ο/Η Darth Soccerius λέει:

    Αφωνος!

  2. Ο/Η Elaith λέει:

    Πολύ ενδιαφέρον το κείμενο. Ομολογώ ότι αγνοούσα την ύπαρξη του… ημιεπίσημου παρα-κυκλώματος που υπάρχει σε τόσο υψηλά επίπεδα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *