Ο γύρος του κόσμου με ένα σομπρέρο

Το 16ο λεπτό της μνήμης

“Λαός που ξεχνάει το παρελθόν του δεν έχει μέλλον” λέει μια σοφή ρήση, απ’ αυτές που μεταφέρονται από γενιά σε γενιά χωρίς ποτέ κανένας να ενδιαφερθεί ποιος την πρωτο-εμπνεύστηκε. Έτσι και στο ποδόσφαιρο θρίαμβοι και τραγωδίες μένουν πάντα χαραγμένες στη συλλογική μνήμη και μεταφέρονται από εποχή σε εποχή με έναν μοναδικά ξεχωριστό τρόπο, κάνοντας για παράδειγμα την λέξη ‘Χέιζελ’ συνώνυμο του ‘κακού’, 23 ολόκληρα χρόνια μετά το σχετικό συμβάν.

Αντιλαμβανόμενος αυτό το παράδειγμα καταλαβαίνει κανείς πόσο ζωντανό είναι ακόμα στην μνήμη των Σεβιγιάνων το περιστατικό του θανάτου του Αντόνιο Πουέρτα μόλις πέρσι το καλοκαίρι. Όταν λοιπόν στο παιχνίδι της Τετάρτης ο Πορτογάλος Αλμάνι Μορέιρα, της Παρτιζάν, κατέρρευσε στο 3ο λεπτό είναι σίγουρο πως όλοι στο ‘Σάντσεθ Πιθχουάν’ επανέφεραν στο μυαλό τους εκείνη την τραγική μέρα.

Ο Μορέιρα μεταφέρθηκε σε κοντινό νοσοκομείο όπου αποδείχτηκε ότι ευτυχώς δεν έχει κάτι σοβαρό. Το άσχημο αυτό deja-vu πάντως ώθησε τον κόσμο της Σεβίλλης στο να αποθεώσει ακόμα πιο έντονα στο 16ο λεπτό (καθώς ’16’ ήταν το νούμερο της φανέλας του) τον Αντόνιο Πουέρτα, σε μια καθιερωμένη πλέον σε όλα τα εντός έδρας παιχνίδια συμβολική κίνηση, που επιβεβαιώνει ότι στο ποδόσφαιρο θρίαμβοι και τραγωδίες δεν ξεχνιούνται εύκολα. Και κάπως έτσι ο Πουέρτα συνεχίζει να ζει στη σκέψη των ανθρώπων στο 16ο λεπτό κάθε αγώνα της ομάδας της οποίας τη φανέλα φορούσε στις τελευταίες του στιγμές.

(Το βιντεάκι από το 16ο λεπτό περσινού παιχνιδιού στο Σάντσεθ Πιθχουάν)

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

βιντεοθεραπεία, ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο

ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Ο αρχηγός Κάρλες Πουγιόλ

———- “Δεν μπορώ να φανταστώ μια Μπαρτσελόνα χωρίς αυτόν. Θυμάμαι τη μέρα που είχε επιστρέψει μετά από ένα σοβαρό τραυματισμό. Στη μέση του αγώνα του είπα: ‘Πούγι, μου έλειψες πάρα πολύ’. Μου απάντησε να σκάσω και να συγκεντρωθώ. Μια άλλη φορά ο αγώνας είχε σταματήσει, κάποιος ήταν πάνω στο φορείο και αυτός συνέχιζε να μου […]

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Οι αθάνατοι οπαδοί

Ξεκινώντας να βλέπω το βίντεο χωρίς να έχω ιδέα περί τίνος πρόκειται, πίστεψα αρχικά ότι είναι ακόμα ένα από αυτά τα καλογυρισμένα κλιπάκια τα οποία χρησιμοποιούν οι σύλλογοι για να εκμεταλλευτούν την αγάπη του κόσμου οικονομικά. Είχα κάνει τελικά λάθος. Η Σπορτ Ρεσίφε ξεκίνησε πριν από μερικούς μήνες μια καμπάνια άξια αναγνώρισης για ένα σημαντικό […]

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *