Ένας μήνας πριν την σέντρα
Ο μύθος λέει ότι πριν πολλά-πολλά χρόνια, όταν οι πανούργοι Ευρωπαίοι ξεκίνησαν να ανακαλύπτουν τις δυνατότητες της Αφρικής, μια μεγάλη εταιρεία υποδημάτων έστειλε στην ‘Μαύρη ήπειρο’ δυο αντιπροσώπους της ώστε να χαρτογραφήσουν τις δυνατότητες ανάπτυξης του συγκεκριμένου κλάδου της αγοράς, που υπάρχουν εκεί. Μετά από μήνες περιπλάνησης και επαφών, οι δυο ‘ανιχνευτές’ έστειλαν στην εταιρεία με τηλεγράφημα τα αποτελέσματα της έρευνας τους. Η απάντηση του πρώτου συνοψιζόταν στο: “Σκατά. Προβληματικό μέρος για ανάπτυξη δραστηριοτήτων. Εδώ δεν φοράει κανένας παπούτσια”, την ίδια ώρα που η αναφορά του δεύτερου, πιο διορατικού και αισιόδοξου, κατέληγε επίσης στο ίδιο πόρισμα αλλά με διαφορετική οπτική: “Τέλειες συνθήκες. Δεν υπάρχει καμία δραστηριοποίηση στον τομέα των παπουτσιών. Μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης. Χοντρά λεφτά”!
Εκατοντάδες χρόνια μετά, είναι απόλυτα ξεκάθαρο ότι οι διαφημιστικές εταιρείες ακολουθούν πάντα την δεύτερη λογική. Ακόμα κι αν το προϊόν “ξεζουμίζεται” ανελέητα, χρόνια τώρα. Το Παγκόσμιο Κύπελλο, που ξεκινάει ακριβώς σ’ έναν μήνα, έχει αποδείξει ότι μπορεί ακόμα να θρέψει πολλές χιλιάδες ανθρώπους.
Αλήθεια, ποιος έχει ξεχάσει τον θεούλη Ροζέ Μιλά;