Ο γύρος του κόσμου με ένα σομπρέρο

Ο γύρος του κόσμου με ένα σομπρέρο (Summer edition 2013)

santos-650.gif_1360585586

Σάο Πάολο, Βραζιλία

Ένα φιλικό ματς πρέπει να είναι φιλικό. Ειδικά όταν γίνεται π.χ. στα πλαίσια μιας μεταγραφής. Η Μπαρσελόνα δεν κρατήθηκε και φιλοδώρησε με 8 γκολ την Σάντος. Για την Ευρώπη και τον υπόλοιπο ποδοσφαιρικό κόσμο ξεχάστηκε ήδη. Για τους οπαδούς της Σάντος όχι. Μερίδα αυτών έγραψε συνθήματα στους τοίχους του Βίλα Μπελμίρο όπως: “Ντροπή” και “Σεβασμός στην παράδοση”, ενώ πολλοί ζητούν την παραίτηση του προέδρου Αλβάρο Ολιβέιρα. Ένα μέλος της διοίκησης σχολίασε: “Είναι η μεγαλύτερη ντροπή στα 101 χρόνια ιστορίας του συλλόγου. Ήταν ένας αγώνας που τον είδαν 150 χώρες”. Και έτσι, από ένα φιλικό η Σάντος μπήκε σε μία κρίση.

Αβεγιανέδα, Αργεντινή

Ο πόνος μιας απώλειας δεν περνάει μέσα σε 45 μέρες. Πώς να περάσει ο πόνος του υποβιβασμού της ομάδας σου σε τόσο λίγο χρόνο; Κι όμως οι οπαδοί της Ιντεπεντιέντε έπρεπε να ξεκινήσουν την μάχη της ανόδου από τη Β’ Εθνική. Το σκηνικό άριστα στημένο για να συνεχιστεί το δράμα. Αντίπαλος κάποια… Μπράουν Αντρογκέ που ανέβηκε για πρώτη φορά στην ιστορία της στη Β’ Εθνική αφού πέρασε στα πέναλτι στην διαδικασία του μπαράζ. Η Ιντεπεντιέντε με μη-παραδοσιακές ριγέ εμφανίσεις (για να μην τις αμαυρώσει στα αλώνια της Β’) κατάφερε να χάσει με 1-2 με το γκολ της να προέρχεται από μαϊμού πέναλτι. Τι ειρωνεία μάλιστα, όταν πρωταγωνιστής ήταν ένας πρώην δικός της, ο Μαρτίν Φάμπρο που ήταν μέλος της ομάδας το 2004 και έφυγε γιατί δεν ήταν αρκετά καλός με αποτέλεσμα να πάει στον… Καναδά, στο Εκουαδόρ κι αλλού. Ο Φάμπρο σκόραρε ένα γκολ που δεν πανηγύρισε και έκανε μια μαγική ενέργεια στο 1-2, βυθίζοντας σε μελαγχολία τους οπαδούς της πρώην ομάδας του. Ο Γολγοθάς δεν έχει τέλος.

Η.Π.Α. (γενικά)

To NBC έχει τα δικαιώματα της Πρέμιερ Λιγκ στις ΗΠΑ και έχει πάρει την υπόθεση στα πολύ σοβαρά απ’ ότι φαίνεται. Ξοδεύει αρκετά χρήματα για την προώθηση ενός προϊόντος που στην Αμερική είναι δημοφιλές στους Μεξικάνους και τις γυναίκες κατά κύριο λόγο. Γέμισε τα βαγόνια του μετρό της Νέας Υόρκης με τα χρώματα αντιπάλων και έβαλε τους επιβάτες να διαλέξουν έναν από τους δυο αντιπάλους. Σίτι ή Γιουνάιτεντ, Τότεναμ ή Άρσεναλ, Έβερτον ή Λίβερπουλ οι επιλογές για τους Αμερικάνους που λογικά θα κοίταξαν λίγο και θα μπερδεύτηκαν μέχρι να καταλάβουν ότι πρόκειται για σόκερ. Ανάμεσα στα άλλα ένα epic fail είναι η απόφαση των διαφημιστών να βάλουν ένα τεράστιο πόστερ του Γκάρεθ Μπέιλ που κατά πώς φαίνεται θα μετακομίσει από την Πρέμιερ Λιγκ. Δεν θα μου έκανε εντύπωση κάποιος δικομανής Αμερικάνος να κάνει μήνυση για παραπλάνηση του αγοραστικού κοινού και να διεκδικήσει μερικά δις. Πέρα από αυτά όμως, το NBC γύρισε και ένα ωραίο σποτάκι με τον Τζέισον Σουντέικις (κωμικό του Saturday Night Live) να κάνει τον Αμερικάνο προπονητή της Τότεναμ θυμίζοντας λίγο Μάικ Μπάσετ.

Αργεντινή (γενικά)

Κι αν στις ΗΠΑ το ρίξανε στον χαβαλέ για να προσελκύσουν τον κόσμο, στην Αργεντινή δεν χρειάζονται ούτε να μάθουν τους κανόνες, ούτε να βρουν νέους φιλάθλους γιατί τους έχουν. Το σποτάκι όμως για το Τορνέο Ινισιάλ που ξεκίνησε κι αυτό αυτό το ΣΚ είναι ένα σύνολο από εικόνες οπαδών σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της χώρας, οπαδών που προσπαθούν να ζήσουν τις στιγμές της αγαπημένης τους ομάδας όπου και αν βρίσκονται, με όποιον τρόπο έχουν διαθέσιμο. Ένα ακόμα ωραίο διαφημιστικό, όπως και τα προηγούμενα που έχουμε δει από τηλεοπτικούς σταθμούς της χώρας.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Αγγλικό πρωτάθλημα, βιντεοθεραπεία, Για ψώνια, ποδόσφαιρο Λατινικής Αμερικής

ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Νικ Πόουπ: O απρόσμενος ήρωας της Μπέρνλι

H Μπέρνλι απέχει κατά πολύ από την λογική των περισσότερων ομάδων στην σύγχρονη εποχή της Πρέμιερ Λιγκ και της φιλοσοφίας που εν γένει υπάρχει στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο, των δεκάδων “ξένων” δηλαδή ανά ομάδα. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα, ακόμα και στις θεωρητικά “μικρότερες” ομάδες, όσο κι αν δεν μου αρέσει αυτός ο διαχωρισμός σε μικρές και […]

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Το άλλο σούπερ κλάσικο

Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο να υποστηρίζει κάποιος ομάδες από άλλες χώρες από τότε που το ποδόσφαιρο παγκοσμιοποιήθηκε. Οι σύλλογοι κάνουν τουρνέ-αρπαχτές στην Ασία και τις ΗΠΑ και χιλιάδες φανέλες πωλούνται σε ανθρώπους που φανατίζονται για ομάδες που δεν θα δουν ποτέ από κοντά. Αυτά όμως γίνονται στον ποδοσφαιρικό τρίτο κόσμο. Η ιστορία μας σήμερα […]

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

3 σχόλια σχετικά με το “Ο γύρος του κόσμου με ένα σομπρέρο (Summer edition 2013)”

  1. Ο/Η ΠιΖήτα λέει:

    Επιτρέψτε μου να διαφωνήσω μαζί σας,ως προς το…κοινό του “associated football” (εξού και η “σόκκα”).
    Δεν είναι λοιπόν μόνο,οι ΛατινοΑμερικάνοι (δεν υπάρχουν μόνο Μεξικάνοι),αλλά και ας το πούμε πολύ κυριλλέ,εναλλακτικοί νεολαίοι αλλά και κάποια προοδευτική μερίδα μεσαίων στρωμάτων.
    Αυτά τώρα ακούγονται ίσως πολύ γενικόλογα και μη-βάσιμα,αλλά μια βόλτα π.χ. στο youtube για το derby ανάμεσα σε Sounders/Timbers ή κάποια περιοδικά που κυκλοφορούν (και δε πρόκειται να δούμε σίγουρα στη Γραικεία) δείχνουν μια κάποια άνοδο.Π.χ. http://howlermagazine.com/ & http://www.xiquarterly.com/ (από ιστολόγια,άπειρα…)

    υ.γ. και το μπόνους:
    http://rfu.blogspot.gr/2013/08/the-football-vagabond.html

  2. Ο/Η Elaith λέει:

    Ευχαριστούμε για τα λινκς, θα κρατηθούν για ενδελεχή μελέτη !
    🙂
    Τα ντοκιμαντέρ τα βάλαμε στο τουίτερ ή στο ΦΒ νομίζω. Εκτός κι αν ήταν να το κάνουμε και δεν το κάναμε. Δεν είμαστε κι οι πιο τυπικοί άνθρωποι.

    Από κει και πέρα προφανώς και δεν υπάρχουν μόνο Μεξικάνοι, αλλά μιλάμε για μια πολύ ισχυρή καταγωγή, που συγκριτικά είναι πολύ μεγαλύτερη από όλους τους υπόλοιπους Λατινοαμερικάνους:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/44/Census-2000-Data-Top-US-Ancestries.jpg/531px-Census-2000-Data-Top-US-Ancestries.jpg

    Όσον αφορά στο επόμενο, δεν ξέρω τι ορίζεται ως “εναλλακτικός νεολαίος και προοδευτική μερίδα των μεσαίων στρωμάτων”, μου ακούγεται πολύ πολιτικοποιημένο. Ειδικά μια που δεν μπορούν να γίνουν αναγωγές ανάμεσα σε ΗΠΑ και σε Ελλάδα. Το προοδευτικό της Αμερικής, μπορεί να είναι συντηρητικό εδώ π.χ.
    Όπως και να εχει πάντως μιλάμε για ένα ποδόσφαιρο franchise που δεν έχει καμία σχέση ούτε με αυτό της Ν. Αμερικής και ούτε με αυτό της Ευρώπης.

    Φυσικά και θα υπάρχει κόσμος που να ασχολείται με το ποδόσφαιρο πιο ενεργά, μιλάμε για μια χώρα 300 εκατομμυρίων. Εξακολουθεί πάντως να είναι πολύ πίσω το ποδόσφαιρο από τα άλλα αθλήματα. Εξακολουθεί να είναι ένα άθλημα που το παίζουν τα κορίτσια γιατί δεν θεωρείται τόσο macho κ.ο.κ. Αυτά είναι αντιλήψεις που υπάρχουν και τις βλέπεις παντού όταν μιλάνε για ποδόσφαιρο.

    Αυτό φαίνεται και από τα τηλεοπτικά τους στα οποία το Μεξικάνικο ποδόσφαιρο είναι πρώτα και δείχνει πόσο πολύ το ποδόσφαιρο στην Αμερική σχετίζεται με τους μετανάστες, δες σε τι θέση είναι το ντόπιο πρωτάθλημα:

    “The size of the annual TV market in the U.S. for annual club soccer competitions (excluding the World Cup, Gold Cup, Euro Cup, etc.) was $126 million as of 2009. The club soccer competitions that generated the most revenue from TV audiences in the United States in 2009 were the Mexican League ($50m), the English Premier League ($20m), Spain’s La Liga ($16m), the UEFA Champions League ($10m), and Major League Soccer ($9m)”

    Τέλος, φαίνεται από την ίδια τη διαφήμιση ενός τεράστιου τηλεοπτικού οργανισμού που διαφημίζει το προϊόν σαν κάτι παντελώς άγνωστο κάνοντας χαβαλέ.

  3. Ο/Η ΠιΖήτα λέει:

    Δεν διαφωνούμε προφανώς.
    Ως προς τους τυπικούς ορισμούς,ας πούμε πως αφενός σχετίζεται με νεολαία που δεν έχει πρόβλημα με το ότι είναι “σπορ των μεταναστών” κάτω από τα σύνορά τους-ή με αφορμή την προσωρινή απόσυρση του Ρότζερς,ένα club οπαδών της Chicago Fire είχε βγάλει συγκλονιστική ανακοίνωση (στο προηγούμενο τχ. του humba αναζητάς και σόρρυ για την αυτο-διαφήμιση).
    Όσο δε για το άλλο,είναι συμπέρασμα από μια κουβέντα από τον συγγραφέα Αλέξανδρο Κιτρόεφ (γκουγκλάρετε…) αλλά και από τις εκδόσεις που σας ανέφερα.

    Σε γενικές γραμμές,πιστεύω πως θα βγει κάτι καλό από κει,όπως το αμερικάνικο underground στη μουσική ή ο αμερικάνικος indy κινηματογράφος,ένα πράμα.Το ελπίζουμε…
    😉

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.