Ο γύρος του κόσμου με ένα σομπρέρο

Η Ομάδα και το Μπραντ

Παρακολουθώντας τις ερμηνείες της είδησης της απόλυσης του Ντέιβιντ Μόις από τη Γιουνάιτεντ στα αγγλικά ΜΜΕ υπήρξε κάτι που μου χτύπησε πολύ άσχημα. Τόσο τα κανάλια όσο και οι εφημερίδες εστίασαν πάρα πολύ στο οικονομικό κομμάτι. Μάλιστα το BBC και το ITV (το μεγαλύτερο ιδιωτικό κανάλι της Αγγλίας) είχαν βάλει ως τίτλο της είδησης ‘Saving the brand’. Η απόλυση του Σκωτσέζου δηλαδή έγινε κατ’ αρχάς με οικονομικά κριτήρια.

Manchester United Finance 2012-2013

Από την αρχή της χρονιάς η Γιουνάιτεντ πήγαινε άσχημα. Το άσχημα έγινε χάλια, όμως το ποδοσφαιρικό κομμάτι ήταν δευτερεύον για τη διοίκηση. Οι Γκλέιζερς, που δεν έχουν και πολλούς φίλους στις τάξεις των οπαδών του συλλόγου, κάνουν μπίζνες. Και μπίζνες με τον Αμερικανικό τρόπο. Οι Αμερικανοί γενικά δυσκολεύονται στην Ευρώπη όταν προσπαθούν να μπουν στην αθλητική αγορά. Η βασική διαφορά με τις ΗΠΑ είναι ότι στην Ευρώπη δεν υπάρχει μόνο μία ομάδα ανά άθλημα σε μια πόλη που να συγκεντρώνει όλο το αγοραστικό της κοινό.

Τα ρεπορτάζ στον Τύπο και στην τηλεόραση εστίαζαν πολύ στη μη συμμετοχή της Γιουνάιτεντ στο Τσου Λου και τον οικονομικό αντίκτυπο που θα έχει αυτή. Το χρέος του συλλόγου αγγίζει τα 390 εκατομμύρια λίρες και η μη συμμετοχή στο Τσου Λου κοστίζει από 35 ως 50 εκατομμύρια. Αν και ο οικονομικός διευθυντής της Γιουνάιτεντ βγήκε και είπε ότι τα έσοδα έχουν αυξηθεί, κυρίως από τις χορηγίες, η πτώση των εισιτηρίων και βασικά η συνεχής πτώση της μετοχής στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ήταν πολύ κακά νέα. Νέα που τα Αμερικανάκια καταλαβαίνουν καλύτερα από σχηματισμούς και οφ-σάιντ.

Στο αγωνιστικό κομμάτι τα νέα πάλι δεν είναι καλά. Στις αθλητικές επιχειρήσεις τα χρήματα έρχονται με τις επιτυχίες και στην εκνευριστικά ανταγωνιστική Πρέμιερ πια η Γιουνάιτεντ χρειάζεται πάνω από 6 ενδεκαδάτους παίχτες ώστε να επιστρέψει στο τοπ-4. Αλλιώς οι Αμερικανοί ιδιοκτήτες δε θα το σκεφτούν πολύ και θα πάνε να κάνουν μια άλλη επένδυση. Βέβαια η Γιουνάιτεντ είναι τόσο μεγάλο όνομα στην αγορά που δε θα δυσκολευτεί να βρει νέο αγοραστή. Θα μείνει όμως πολύ πίσω.

fc business

Καταλήγουμε όμως σε κάτι που έχουμε γράψει πολλές φορές. Ότι πια το πρώτο πράγμα που μετράει είναι ο εμπορικός αντίκτυπος που έχει ένας σύλλογος και όχι το αγωνιστικό κομμάτι. Εμείς μπορούμε να καθόμαστε να συζητάμε για συστήματα, για παιχνίδι από τον άξονα ή απ’ τα πλάγια, για τρανζίσιον, για ροτέισον, για μπουκαδόρους, σβούρες και κολώνες. Όμως οι διοικήσεις σκέφτονται με γνώμονα το κέρδος. Εκτός αν είναι κάποιος Άραβας ή Ρώσος ζάπλουτος που κάνει το χόμπυ του ή ξεπλένει λεφτά. Δεν είναι ανάγκη να είναι κάποιος αδίστακτος τύπος που να αλλάζει ιστορίες και σήματα, το παιχνίδι παίζεται στο χώρο των ισολογισμών και δεν είναι πια παιχνίδι.

Ο Τύπος στην Αγγλία ισορροπούσε ανάμεσα στις αγωνιστικές και στις οικονομικές αναλύσεις. Η τηλεόραση ήταν λιγότερο ρομαντική: David Moyes was axed in an attempt to save the brand.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Αγγλικό πρωτάθλημα, Μέσα Μαζικής Εξημέρωσης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Ο Ριγιάντ Μαρέζ είναι το μυαλό της Λέστερ

Τις πρώτες εβδομάδες της χρονιάς, όταν η Λέστερ βρέθηκε για πρώτη φορά αναπάντεχα ψηλά στη βαθμολογία, όλη η προσοχή μας έπεφτε στον γνωστό μας, Κλαούντιο Ρανιέρι, τον προπονητή που μερικούς μήνες πριν κατάφερνε να χάσει εντός έδρας από τα Φερόε και που σε λίγο καιρό θα κλείσει τριάντα χρόνια στους πάγκους, τριάντα χρόνια χωρίς ούτε ένα πρωτάθλημα. […]

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τα άλλα τρένα να περνούν…

Ο κόσμος σιγά σιγά αυξανόταν. Η ώρα ήταν κάπου ανάμεσα στις 8 και 9 το βράδυ και στο σταθμό Μίρφιλντ του Γιόρκσαϊρ όλοι περίμεναν το επόμενο τρένο. Ανάμεσά τους και ένας πιτσιρικάς. Μόνος, βυθισμένος σε σκέψεις. Αν κάποιος έδινε λίγη παραπάνω σημασία, ίσως να παρατηρούσε ότι ο νεαρός καθόταν πολύ κοντά στην άκρη της πλατφόρμας, […]

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

8 σχόλια σχετικά με το “Η Ομάδα και το Μπραντ”

  1. Ο/Η Elaith λέει:

    Πολύ σωστός…
    Από το κακό στο χειρότερο πάει το ποδόσφαιρο.

  2. Ο/Η Saint-Ex λέει:

    Δυστυχώς ήταν μια ακόμα επιβεβαίωση της πραγματικότητας που όλοι γνωρίζουμε αλλά δεν θέλουμε να πιστέψουμε με τίποτα. Οι ομάδες είναι απλά επιχειρήσεις.

  3. Ο/Η lostre79 λέει:

    Δυστυχως το ποδοσφαιρο εχει εμπορευματοποιηθει σε τετοιο βαθμο που πλεον αγοροπωλησιες ποδοσφαιριστων και απολύσεις προπονητων θα γίνονται απο χορηγους και διαφημιζόμενους.

    Αλήθεια με την United FC που είχαν ιδρυσει καποιοι oldschool φιλαθλοι της Manchester United τι γίνεται; Εχουμε κανα νεο;

  4. Ο/Η Ramón Llul λέει:

    Το πρόβλημα είναι ότι παράλληλα με την εξωφρενική εμπορευματοποίηση, εξελίσσεται και το ίδιο το παιχνίδι. Τα συστήματα, οι τακτικές, ο ρυθμός, όλα αλλάζουν. Αυτό όμως δεν ενδιαφέρει τις διοικήσεις.

    Υπάρχουν ακόμα ομάδες που δεν είναι μόνο επιχειρήσεις, άσχετα αν λειτουργούν με εμπορική λογική. Οι περισσότεροι σύλλογοι στη Γερμανία, και οι 4 της Ισπανίας που δεν είναι ΠΑΕ: Barcelona, Real Madrid, Athlétic Bilbao, Osasuna. Στην Αγγλία όμως, αυτό έχει χαθεί πια.

  5. Ο/Η kwstasArsenal λέει:

    Η United fc τερμάτισε 2η (με μόλις 1 βαθμό διαφορά από την 1η) και θα παίξει μπαραζ ( μπαραζ παίζουν ο 2ος με τον 5ο και ο 3ος με τον 4ο και οι νικητές μαζί και μετά με τους νικητές των άλλων ομίλων για την μια κ μοναδική θέση ανόδου που δίνουν τα μπαραζ). Αν δεν κάνω λάθος στο όνομα της κατηγορίας της είναι η Κονφερνας Νορθ.

    Ελπίζω να μην τα έκανα σαλάτα κ να βγάλετε νόημα.

  6. Ο/Η Ramón Llul λέει:

    Κώστα ευχαριστούμε για την πληροφορία. Ήσουν ξεκάθαρος.

  7. Ο/Η kwstasArsenal λέει:

    http://el.futbol24.com/team/England/United-of-Manchester/

    έδω φίλε μπορείς να δεις τι έκανε η United FC

  8. Ο/Η lostre79 λέει:

    Nα’σαι καλα φιλε Κωστα.

    Πιστευα ότι θα την ειχαν εγκαταλειψει εντελως την ιδεα οι φιλαθλοι της Man.U. Αλλα βλέπω ότι διεκδικει και άνοδο απο το περιφερειακο!!! Θα την παρακολουθω απο’δω και περα!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.