Η αγάπη των οπαδών γεμίζει τα πορτοφόλια

  [Καθόλου σχόλια]

Το καλοκαίρι είναι η περίοδος των μεταγραφών, των νέων εμφανίσεων και των εισιτηρίων διαρκείας. Το πώς πλασάρει η κάθε ομάδα την πώληση των διαρκείας ποικίλει, όπως είναι φανερό και στα παραδείγματα που θα μας απασχολήσουν. Η Ρόμα π.χ. προσπαθεί να πωρώσει τους μάλλον ξενερωμένους οπαδούς της, παίζοντας με το έμβλημα της ομάδας (που άλλαξε πρόσφατα) και τους πεινασμένους για δόξα λύκους.

Στη Βαλένθια παίζουν περισσότερο με το συναίσθημα, καθώς είναι μια ομάδα που έχει ζήσει μεγάλες χαρές, αλλά και μεγάλες απογοητεύσεις τα τελευταία χρόνια. Γι’ αυτό πήγαν στο τμήμα Νευροτεχνολογίας του Πανεπιστημίου της Βαλένθια, καλωδίωσαν μερικούς οπαδούς και τους έβαλαν να δουν διάφορες στιγμές (από την ασίστ του λατρεμένου Παμπλίτο Αϊμάρ στον Κίλι Γκονζάλεζ) μέχρι τους μοιραίους τελικούς του ΤσουΛου, βλέποντας τις αντιδράσεις των οπαδών και την δραστηριότητα του εγκεφάλου. Στόχος τους; Να δουν αν το πάθος για την μπάλα εξηγείται.

Στην Σέλτικ παίζουν μόνοι τους πλέον στη χώρα και τα κίνητρα πλέον είναι ευρωπαϊκά. Έφτιαξαν ένα πανέμορφο βίντεο με τον κόσμο της ομάδας και ένα γράμμα του προπονητή προς τους οπαδούς που τους καλεί κοντά στους παίκτες για να ζήσουν και πάλι σπουδαίες ευρωπαϊκές βραδιές. Πέρα όμως από τα επιχειρήματα που στοχεύουν στο συναίσθημα, είναι και πιο πρακτικοί φτιάχνοντας κάποιες καλύτερες οικονομικές προσφορές.

Η Γιουνάιτεντ είχε ξεκινήσει κι αυτή την καμπάνια της αρκετά νωρίς (την Άνοιξη για την λίστα προτεραιότητας), με μια ωραία διαφήμιση με έναν τυπά που μιλάει μια άγνωστη γλώσσα σε μένα (αποκλείεται να είναι αγγλικά) και περιγράφει πώς νιώθει κάθε φορά που πηγαίνει στο Ολντ Τράφορντ και βλέπει την αγαπημένη του ομάδα.

Κλείνοντας βέβαια υπάρχει κι η Μπάγερν. Που πιθανότατα δεν χρειάστηκε να ξοδέψει Ευρώ για καμπάνια. Πριν μερικές μέρες ανακοίνωσε ότι τα 15 από τα 16 εντός παιχνίδια της επόμενης σεζόν είναι ήδη sold out για απλά εισιτήρια, ενώ παράλληλα έχει και 39.000 διαρκείας. Η ομάδα που τα σάρωσε όλα αύξησε φέτος τις τιμές για πρώτη φορά μετά από 5 χρόνια (προβάλλοντας ως αιτία τα αυξημένα έξοδα του γηπέδου) και πάλι όμως οι τιμές είναι εξαιρετικές. Οι δηλώσεις μάλιστα του Ούλι Χένες έγιναν μεγάλη είδηση στην Αγγλία που μαστίζεται από τον περιορισμό του ποδοσφαίρου μόνο για τους πλούσιους. Την στιγμή που η Μπάγερν έχει ορισμένα εισιτήρια διαρκείας στα 120 Ευρώ περίπου, ο Χένες δήλωσε: «Θα μπορούσαμε να τα βάζαμε 300. Και τι με αυτό; Θα βγάζαμε 2 εκατομμύρια παραπάνω. Τι είναι 2 εκατομμύρια για μας; Δεν βλέπουμε τους οπαδούς σαν αγελάδες που πρέπει να τους αρμέξουμε. Το ποδόσφαιρο πρέπει να είναι για όλους

Το παράδειγμα που χρησιμοποίησαν τα αγγλικά μέσα ήταν το εξής. Με 120€ βλέπεις όλα τα ματς της σεζόν στην κερκίδα των ορθίων στο Αλιάνζ. Στην Άρσεναλ αντίστοιχα υπάρχουν εισιτήρια που στοιχίζουν 150€ για έναν αγώνα. Όσον αφορά στα διαρκείας τα πιο ακριβά στο Αλλιάνζ κυμαίνονται στα 700€ (προφανώς σε θέση που τραβάς σφαλιάρες στον Μπεκενμπάουερ και μια παχουλή βαυαρέζα με πληθωρική μπούστο σε ταΐζει λουκάνικο στο στόμα), ενώ στο Έμιρειτς τα φτηνότερα φτάνουν τα 1000€. Και αν η Μπάγερν είναι ένας κολοσσός, δεν σημαίνει ότι οι υπόλοιπες γερμανικές ομάδες διαφέρουν (κάτι που έζησα κι εγώ σχετικά πρόσφατα). Για όποιον ενδιαφέρει το θέμα, υπάρχει ένα αρκετά καλό άρθρο του Γκάρντιαν από το οποίο προέρχεται και το παραπάνω γράφημα και ασχολείται με τις τιμές και τις οικονομικές διαφορές στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο.

Καθόλου σχόλια μέχρι τώρα

  • Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια...
    Συμπληρώστε την παρακατω φόρμα για να αποστείλετε ένα.

Σχολιάστε:

XHTML: Μπορείτε να κάνετε χρήση των εξής tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>