Ο γύρος του κόσμου με ένα σομπρέρο

Ρονάλντο και ‘Μύθοι της δημιουργίας’

Την ώρα που στην Ευρώπη οι παίκτες κάνουν μπάνια και οι οπαδοί ονειρεύονται τις μεταγραφές της ομάδας τους να σαρώνουν τους αντιπάλους, στην Βραζιλία συνεχίζουν να κάνουν αυτό για το οποίο γεννήθηκαν: να παίζουν μπάλα. Κι επειδή το εθνικό πρωτάθλημα και τα δεκάδες περιφερειακά πρωταθλήματα που υπάρχουν στο ποδοσφαιρικό ημερολόγιο δεν αρκούν, αυτήν την εβδομάδα είχαμε Βραζιλιάνικο κύπελλο.

(Μύθοι της Δημιουργίας: Διοργανώσεις Λατινικής Αμερικής

Την μέρα που στην Λατινική Αμερική αποφάσισαν πως το να ντριπλάρεις μέχρι να ζαλιστεί και ο τελευταίος στο γήπεδο και να κλωτσάς μέχρι να ματώσει η τάπα σου δεν είναι αρκετά, αλλά χρειάζεται να μετράει κάποιος και βαθμούς, ξεκίνησε ένας άτυπος διαγωνισμός για το ποιός θα εμπνευστεί την πιο αστεία διοργάνωση. Για το σκοπό αυτό, σε κάθε χώρα, συντάχθηκαν επιτροπές που αποτελούταν από γέρους σοφούς, μαθηματικούς, πολιτικούς και μάγους. Ως μετρ του αθλήματος, οι Βραζιλιάνοι πρωταγωνίστησαν για μεγάλο διάστημα, αλλάζοντας την μορφή του εθνικού πρωταθλήματος και τον αριθμό των ομάδων που συμμετέχουν σ’αυτό, κάθε χρόνο (!), φτάνοντας στο σημείο πολλές φορές, οι ομάδες να μην παίζουν όλες μεταξύ τους! Πολλές λεπτομέρειες για επιμέρους παραμέτρους που θεσμοθετήθηκαν και αναιρέθηκαν μέσα σε μερικούς μήνες είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεθούν, γιατί οι περισσότεροι απ’αυτούς που επιχείρησαν να ασχοληθούν σοβαρά με το θέμα, είτε έχουν αυτοκτονήσει, είτε είναι εσώκλειστοι σε κάποιο τρελάδικο.

Στην προσπάθεια τους, να σπάσουν την κυριαρχία αυτή, οι Ουρουγουανοί επινόησαν ένα τέτοιο σύστημα διεξαγωγής του πρωταθλήματος τους, που στο τέλος κάθε χρονιάς αναγκάζει όλη την χώρα να περιμένει μια ομάδα στατιστικολόγων να υπολογίσουν ποιος είναι ο πρωταθλητής, ποιος θα αγωνιστεί στο Λιμπερταδόρες και το Σουνταμερικάνα και ποιος θα υποβιβαστεί. Αποκορύφωμα της εκπληκτικής έμπνευσης αποτέλεσε το 2007, όταν πριν την τελευταία αγωνιστική του τουρνουά Clausura η Penarol έπρεπε να κερδίσει την Danubio για να μπορέσει να παίξει στον ημιτελικό με την νικήτρια του Apertura, η οποία ήταν η Danubio, τον οποίο αν κέρδιζε, θα διεκδικούσε το πρωτάθλημα στον τελικό με αντίπαλο – σωστά μαντέψατε – την (πρώτη στην γενική συγκομιδή βαθμών) Danubio!

Ξενερωμένοι από το καλύτερο μπάχαλο που είχαν εμπνευστεί οι Ουρουγουανοί, οι Βραζιλιάνοι πήραν πρόσφατα την μεγάλη απόφαση να εφαρμόσουν στο πρωτάθλημα τους, το πληκτικό σύστημα των δυο γύρων, χωρίς πλει οφ και λοιπές μπούρδες και κράτησαν όλο το μπέρδεμα, για το κύπελλο τους. Βγάζοντας το άχτι τους εκεί, έβαλαν περίεργες νοκ αουτ φάσεις, εισαγωγή στην διοργάνωση ανάλογα με την θέση της ομάδας στην κατάταξη της τοπικής ομοσπονδίας, διπλά παιχνίδια που γίνονται μονά, αν ο φιλοξενούμενος κερδίσει στο πρώτο ματς με περισσότερα από δυο γκολ διαφορά, αποκλεισμούς των ομάδων που παίζουν στο Λιμπερταδόρες και πολλά άλλα καλούδια, που ποτέ κανένας δεν κατάφερε να καταγράψει ολοκληρωτικά.)

Στο κύπελλο αυτό λοιπόν, η Κορίνθιανς αντιμετώπισε στον ημιτελικό την Βάσκο Ντα Γκάμα κι εκεί ο Ρονάλντο μας προσέφερε την πιο αστεία φάση των τελευταίων πολλών μηνών, μια φάση τόσο βραδυκίνητη, που ούτε στην Ελλάδα δεν θα μπορούσε να συμβεί.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

βιντεοθεραπεία, Είναι τρελοί αυτοί οι Λατινοαμερικάνοι, Ιστορίες για το τζάκι, ποδόσφαιρο Λατινικής Αμερικής

ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Τα δεκαπέντε λεπτά δημοσιότητας

Όλοι όσοι μικροί ονειρεύονται να γίνουν ποδοσφαιριστές, ζουν στο μυαλό τους το ιστορικό γκολ που θα τους έκανε διάσημους. Το κρίσιμο γκολ που θα χαρίσει έναν τίτλο, μια μεγάλη νική. Η χαρά, η δόξα, η αποθέωση όλα μαζί σε μια στιγμή και μετά έρχεται το άνοιγμα των ματιών και η επιστροφή στην πραγματικότητα. Υπάρχουν όμως […]

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ο άνθρωπος που έμενε μέσα στο γήπεδο της Ρεάλ Σοσιεδάδ

Ο κανόνας ήταν απλός: Αν τις Κυριακές που η Ρεάλ Σοσιεδάδ αγωνιζόταν στο Ατότσα έβλεπες ξαφνικά στον ουρανό του Σαν Σεμπαστιάν δυο πυροτεχνήματα, αυτό σήμαινε ότι οι γηπεδούχοι είχαν μόλις σκοράρει. Αν έβλεπες ένα μόνο πυροτέχνημα, τότε το γκολ το είχαν βάλει οι φιλοξενούμενοι. Για περισσότερες από τρεις δεκαετίες, από τις αρχές των 60s έως […]

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *